2012-01-15....

Ingenaning om hur jag ska börja denna bloggen utan jag kör bara på....


jag är förtvivvlad över hur snabbt livet kan ändra bana,

jag är frustrerad över att jag inte kan få svar på de frågor jag har,

sorgen är så fruktansvärt djup så ja inte kan förklara den med ord.


Ångest bildas ju närmre jag kommer Söndagen..!! 


Allt är helt enkelt inte okej.





<3*******<3<3<3**********<3*<3*<3*<3*<3************<3<3<3******<3*************




2012-01-15 på kvällen förlorade Crimson-min underbara skatt- sitt liv! <3<3<3<3
 
Han fick bara leva ett kort liv.
Han var bara 6månader och 13dagar. :`(


För att man ska förstå lite så, började han bli dålig den 20decemder.

Symtomerna var, diarre, trötthet, och med dom kombinationerna så förlorade han för mycket energi så han ville inte äta....

Jag fick råd o stöd av uppfödaren (som varit med om de mesta, o hade såklart kontakt med veterinären).
 
Jag fick tvångsmata honom ett kort tag, sen kom matviljan tillbaka och diarren slutade inom kort. 

Men han fick dock aldrig tillbaka de "spralliga-jaget" såom att leka o busa, de hade Han ingen energi till.

*Jag undrar, eller rättare sagt funderade på varför?
men sen slutade jag fundera så mycket på det imed han precis varit sjuk o inte fått tillbaka sin vanliga form
(nakenkatter mister lätt fett på kroppen genom att de har diarre) ... och har lite svårare att få

tillbaka det än vanliga katter ( de går men de tar längre tid plus att man måste ge dom högre energiintag, kacl hög mat.

kärleken han krävde kom tillbaka, efter att maten kom tillbaka och diarren slutde,
Kärleken han krävde var jätte stor. Och allt i hans väg var helt underbart att få ha varit med om. 

-------------------
Nu när ni har läst så här långt så kan man ju undra vad det var som hände, speciellt nu när han blev bättre på alla håll och kanter.... ??? 

varför hände detta? 

/På Söndagen den 2012-01-15 gick allt utför... och till ett väldigt snabbt kritiskt läge!!
Dagen började helt normalt.... 
Vi åt frulle, o Crimson åt frulle... 

Han la oss mig lite i knäet, o ja surfade lite... Sen drog jag till gymmet för o körde ett C-pass. 
o för en gångskull så hade jag råkade lägga mobilen i min träningströja så den va med mig inne i konditionsrummet. 

Sambon ringde mig , o sa att du..... Bara så du vet så har Crimson fått något i nacken. 
va!! Vadå, nåt i nacken?? 
Typ en böld,bula... liknar ett blåmärke... 

Jag la på o drog direkt hem.... 
Med en helt förtvivlad blick så undersökte jag honom med blicken och kollade ifall han hade ont. 
De hade han inte då. 

Vi åkte direkt till akuten, i Hässleholm. 
Hans "blåmärke,blödningar" var uppe på ryggraden och en stor i nacken. 

Prover togs... och väntetiden kändes som en evigtid... 
Samtidgt som vi väntade, jämrade Crimson sig, och huttrade, han frös. 

Prover visade att han hade väldig få blodkroppar. (blodkroppar är livs viktiga)
Han hade 8blodkroppar i kroppen av 35-44st, som man igentligen ska ha.
och lågt blodsocker. 
Men inget fel på levern eller något annat visade sig...
Läkaren berättade att detta var ett väldigt kritisktläge..... 

Crimson var tvungen att få blod för att överleva... !!
Och för att ge honom blod måste vi ta oss till Helsingborg.

Vi fick värmeflaskor av dom som vi satt inne hos <3Crimson för värme och körde direkt till Helsingborg....

Jag grät och grät och grät..... Försökte hålla han och sambon i schak så vi inte skulle köra av vägen eller nåt. 

....
För att förkorta detta lite, o göra detta lättare för mig. 
Crimson höll på dö i bilen...

Änteligen framme i Helsingborg...
men när vi väll var framme han inte mycket kvar av sitt liv. 

Fick göra ett av mina SVÅRASTE beslut i hela mitt liv denna dag. Jag fick ta ett belust som var bäst för honom....
Vi fick avliva honom!<3 <3 <3 <3     

Allt gick bara på en dag!
Ingen vet varför de gick som de gick,
eller vad de var som gjorde att hans kropp gjorde sig av med blodet.


                                                          
                                                        
                                           ***När han dog tog han en bit av mitt hjärta med sig...
                                                 Min familj är nu inte hel längre....
                                                 Mitt hjärta krossades när jag fick göra ta beslutet som vart bäst för dig, men på samma vis skapade det en stor länk mellan oss som var/är så stark!  

Banden mellan mig och Crimson är lika stark som en människa är hel!


Början av de nya året är absolut ingen bra start.....
Sörger......
och ta en dag i taget. 





R.I.P
Min älskade lilla fis.<<<<3 Jag älskar dig.!! <3<3<3

Kommentarer
Postat av: Maria

Fy vad hemskt.. Kram

2012-01-20 @ 22:09:12
URL: http://www.mingel4u.se
Postat av: Dieseldoris

Beklagar verkligen... Skickar en stor bamsekram!!

2012-01-21 @ 01:10:51
URL: http://dieselandtraaash.blogspot.com
Postat av: Marina

så fruktansvärt hemskt... :((



Finns alltid vid din sida syster. Du kan alltid prata med mig, det vet du om.

I love you!!<3

2012-01-21 @ 01:43:08
URL: http://featheredlips.devote.se
Postat av: fitnessdesi

Gumman, det finns verkligen inget som kan beskriva känslan då vi förlorar våra snuttar/ familjemedlemmar.. Saknaden blir så total och hjärtat går i tusen bitar och det känns så jävla tomt och overkligt!! Jag skickar en massa kramar och tänker att du är/var en bra "mamma" som vågade ta det rätta beslutet <3

2012-01-21 @ 22:58:32
Postat av: Elisabeth

Har läst o blir ännu mer lessen:(

2012-01-21 @ 22:58:38
Postat av: Me, me, me;))

Tack allehopa! de värmer..... Jag skulle aldrig fatta något annat beslut som inte skulle göra han bättre i slutändan... Han är var/är värd allt av det bästa! <3

2012-01-22 @ 10:32:10
URL: http://aboutmypassion.blogg.se/
Postat av: Emma

Åhhh usch, jag började gråta för din skull. Stackars er, men du gjorde rätt beslut Madde. Man ska aldrig vara självisk i dessa lägen.

Älskar dig Madde, ring om du behöver prata.

2012-01-24 @ 12:32:51
Postat av: Me, me, me;))

Nee jag vet vännen, man kan absolut inte vara det....Men smärtan blir inte lättare för det! Men nu mår han bra!<3 saknar han olidligt mycket!

Tack vännen!<3 dina ord värmer!!

2012-01-24 @ 18:15:27
URL: http://aboutmypassion.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0